אין באמור באתר זה כדי להוות ייעוץ רפואי,
תחליף לייעוץ רפואי או עצה רפואית.
© כל הזכויות שמורות לעורכי האתר.
תוכן האתר מבוסס על המקורות המוזכרים.
הצהרת נגישות לאתר בריאות
נכתב על ידי
מחקר שפורסם בכתב העת brain and cognition מצא שברגע שהמשתתפים במחקר נחשפו לתמונות של מזון יפה, המוח גרם אצלם לשינויים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים ולתחושת רעב למזון היפה. "רעב חזותי" כך זה נקרא. רעב מדומה בגלל המראה של המזון. אכילה מיותרת עם העיניים. תעשיית המזון מודעת היטב לרעב החזותי הזה. היא מנצלת את זה לשיווק שלל מוצרי מזון, בכל דרך שתגרום למזון להיראות יפה ומושך, ולצרכנים לפתוח הכיס. הפיתוי גדול ורוב האנשים אוכלים סתם, בגלל הפיתוי, הרעב החזותי שמנוצל היטב. התוצאה היא השמנת יתר – מגיפה כלל עולמית.
אי אפשר לשנות את המוח ואי אפשר להימנע ממשיכה למזון יפה, זה פיזיולוגי. אבל אם העיניים גורמות לאכול מתוך פיתוי, אפשר להשתמש בחוש הראייה גם כדי לאכול נכון.
ראתה עין, שבעה נפש אמרו חז"ל – אפשר לשבוע דרך העיניים, הן לא רק משדלות לאכול סתם.
מומלץ להימנע מאכילת מזון ישירות משקית או קופסה ומבלי לשים לב לחסל את כולה. כדאי גם להימנע מאכילה מתוך היסח דעת כמו מול הטלוויזיה, בלי להסתכל על האוכל שבולסים. מומלץ למזוג המזון לצלחת או קערה. לתת לעיניים לראות מה אוכלים. לתת להן לשבוע. כך גדל הסיכוי לאכול פחות.
כשמבחינה ויזואלית הצלחת מלאה, גדל הסיכוי שהעין תשבע. אפשר לנצל זאת ו"לעבוד" על המוח על ידי הגשת המזון בקערה או צלחת קטנות – זה ירגיש לעיניים כאילו אוכלים יותר, מאשר אם אוכלים את אותה הכמות מצלחת או קערה גדולות יותר – שנראות פחות מלאות.
המידע באתר נועד עבור הציבור הרחב, הוא אינו ייעוץ מקצועי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אנו משתדלים לשמור ככל הניתן על פרטיות הגולשים באתר ועובדים עם פרוטוקול גלישה מאובטח (SSL).
טרם שימוש באתר יש לקרוא את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.
אין באמור באתר זה כדי להוות ייעוץ רפואי,
תחליף לייעוץ רפואי או עצה רפואית.
© כל הזכויות שמורות לעורכי האתר.
תוכן האתר מבוסס על המקורות המוזכרים.
הצהרת נגישות לאתר בריאות